Ko gero kiekviena moteris artėjant pavasariui nori numesti svorio ir pradėti sportuoti. Per žiemą papilnėjęs pilvas ar šlaunys pradeda erzinti, jų norisi kuo greičiau atsikratyti. Tam neretai griebiamasi kraštutinumų – greitam rezultatui pasiekti moterys pasiryžta laikytis organizmą alinančių dietų ir iki paskutinio prakaito lašelio plušėti sporto salėje. Tačiau iš tiesų, drastiška dieta ne tik neatneš ilgalaikių rezultatų, bet ir sukels organizmui rimtų problemų.

Organizmas nebeaprūpinamas gyvybiškai svarbiomis medžiagomis
Sulieknėti per kelias savaites ir atrodyti patraukliai be žalos organizmui – ko gero, sunku. Pradėjusios laikytis dietos, moterys kiek įmanoma labiau apriboja savo maisto racioną, kardinaliai sumažina suvartojamų kalorijų kiekį. Be viso to, dažnai susigundoma populiariomis dietomis, kuriose vyrauja pavieniai produktai – obuoliai, grikiai, ryžiai, pieno produktai. Svarbu turėti omenyje, kad organizmas kasdien turi gauti reikiamą kiekį baltymų, riebalų ir angliavandenių: 0.8 g baltymų vienam kūno svorio kilogramui, 30–45 g riebalų, 350–400 g angliavandenių. Smarkiai apribojus kasdienę mitybą, organizmas nebegauna jam svarbių maistingų medžiagų, kurie vėliau pasireiškia neigiama įtaka organizmui. Ilgainiui šių medžiagų stoka ne tik sulėtina medžiagų apykaitą ir hormonų sistemą, bet ir sukelia kitų negalavimų: pradedamas jausti nuovargis, irzlumas, nemiga, depresija.

Nyksta ne riebalinis audinys, o raumenys
Galima sakyti, kad drastiškos dietos yra puikus būdas sustorėti. Iš tikrųjų laikantis daugelio liekninamųjų dietų iš pradžių svoris greitai krinta. Tačiau svarbu žinoti, kad krenta ne riebalinė masė: drastiškos dietos metu iš organizmo pradedami šalinti skysčiai (ne riebalai!) bei skaidomi raumenys. Taip yra todėl, kad badaujant organizmui daug lengviau energijos pasiimti ne iš riebalų, o iš raumenų masės. Mažėjant raumenų masei vystosi osteoporozė, lėtėja medžiagų apykaita, sunkiau pakeliamas fizinis krūvis, pradeda šalti rankos ir kojos. Be viso to, toks badavimas sutrikdo endokrininę sistemą bei menstruacijų ciklą.

Numesti kilogramai žaibiškai sugrįžta
Nustojus laikytis greitos dietos, jos poveikis yra trumpalaikis – svoris anksčiau ar vėliau sugrįžta. Kodėl? Organizmas tokį drastišką Jūsų žingsnį supranta kaip badą, todėl bet kokį gautą maistą kaip atsarginį maisto šaltinį pradeda kaupti organizme. Po svorio metimo dietos organizmas norės pasiruošti dar vienam netikėtam bado streikui, todėl riebalų pavidalu pradės kaupti viską, kas vėliau bus suvalgoma.

Drastiškos dietos – kelias į mitybos sutrikimus
Drastiškos dietos yra labai pavojingos ne tik fizinei, bet ir emocinei savijautai: ko gero, nuolat jausitės alkana, išsekusi, pavargusi. Be viso to, didelė tikimybė, kad nuolat galvosite apie maistą, o įkyrios mintys suksis kasdien – darbo metu, prieš užmiegant, po skurdžių pietų. Toks žaibiškas mitybos apribojimas gali baigtis labai blogai – sukelti mitybos sutrikimus, tokius kaip nervinė anoreksija ar bulimija, su kuriais vėliau susidoroti gali būti labai sunku.

Moterų visuomenėje vyrauja nuomonė, kad sveika mityba – tai sausi grikiai, salotų lapai ir obuoliai. Deja, ši nuostata yra labai klaidinga. Sveiki ir subalansuoti produktai gali būti ne tik skanūs ir sotūs, bet ir veiksmingi figūrai. Kam save kankinti drastiškomis dietomis, jei puikiai galima valgyti pilnavertį, subalansuotą, ir, svarbiausia, skanų maistą bei numesti tuos nelemtus, per žiemą prikauptus kilogramus? Svarbiausia ne alinti save, bet keisti požiūrį į drastiškas dietas ir sveiką mitybą.

ColonWell – subalansuotas maistinių skaidulų produktas, kuris užtikrins, kad kiekvieną dieną suvartotumėte bent 30 g skaidulinių medžiagų ir galėtumėte lieknėti bei rūpintis sveikata nealindami savęs!