„Ilgą laiką nesijaudinau dėl savo „arbūzinio“ pilvo, su kolegomis panašiais pilvais netgi smagiai pakonkuruodavome, kurio pilvas didesnis. Galvodavau, kad moteriai svarbu rūpintis savo figūra dėl grožio, bet vyrui pilvas tikrai per daug nemaišo, kol jautiesi gerai. Tačiau tada prasidėjo sveikatos problemos...“ - pasakoja 52 metų Jonas.

Paklauskite savęs, kokia pagrindinė Jūsų svorio metimo priežastis? 8 iš 10 moterų mums atsakė, kad svorį meta, nes nori jaustis gražesnėmis. 5 iš 10 atsakė, kad ryžtųsi didžiausių mitybos kraštutinumų, jei žinotų, kad svoris tikrai nukris. Deja, bet apie antsvorio ir sveikatos sutrikimų sąsajas išgirsti neteko...Gal tiesiog apie tai žinome per mažai? Įkvėpti liūdnos Jono istorijos šiame straipsnyje bandysime sugriauti vieną ypač giliai įsišaknijusį mitą apie antsvorį ir pasiūlysime sveiką svorio metimo alternatyvą.

MITAS: kūno masės indeksas geriausias rodiklis, parodantis turimą antsvorį.
Žmonių teiravomės, kaip jie nusprendžia, ar turi antsvorio. 13 iš 20 atsakė, kad jie pasiskaičiuoja savo kūno masės indeksą (KMI) ir pagal jo reikšmę sprendžia apie savo svorį.

GRIAUNAME MITĄ: kūno masės indeksas neparodo „pilvinio“ nutukimo problemų
Naujausios mokslinės studijos rodo, kad riebalai pilvo srityje gali sukelti daugiau problemų, nei viršsvorio turėjimas, kurį rodo KMI indeksas. Čia mes kalbame apie „obuolio“ tipo arba „pilvinį“ nutukimą, kuris nustatomas, kai vyrų liemens apimtis didesnė nei 102 cm, o moterų didesnė nei 88 cm.

Amerikoje mokslininkai tyrė 12,000 respondentų ūgį, svorį, liemens apimtį, raumenų masę, ligas ir analizavo jų sveikatos būklę po 14 metų. Paaiškėjo, kad žmonės, turintys normalų svorį pagal KMI indeksą, tačiau turintys„obuolio“ tipo pilvą 2,75 karto dažniau susidūrė su lėtinėmis ligomis, nei tie kurie riebalų ties pilvo sritimi neturėjo.

VIENĄ KARTĄ ATVIRAI: gyvenimas su „arbūzo“ pilvu
Šį straipsnį įkvėpęs herojus Jonas (jo liemens apimtis 125 cm.) pasidalino su mumis ne visai maloniais gyvenimo faktais, kuriuos mes nusprendėme iškelti į dienos šviesą ir plačiau pakomentuoti.

JONAS: “jaunystėje niekada neturėjau pilvo, daug bėgiojau, tačiau kai pilvas pradėjo augti pajutau, kad staiga judu vis lėčiau ir tingiau. Iš pradžių maniau, kad dėl to kaltas amžius...“
KOMENTARAS: jaunystėje energijos turime daugiau, tačiau visgi staigus energijos mažėjimas rodo sveikatos sutrikimus. Šiuo atveju energijos stokos atsiradimas aiškus ir dėl to kaltas padidėjęs pilvas. Įsivaizduokite, kaip jūs jaustumėtės, jei nuo ryto iki vakaro su savimi turėtumėte papildomai nešiotis 10 kg bulvių maišą?

JONAS: “priaugus svorio pilvo srityje, kasdien kišenėje pradėjau nešiotis nosinę, kuri buvo skirta prakaitui nusivalyti. Pradėjau prakaituoti kaip kiaulė...“
KOMENATRAS: storas riebalų sluoksnis pilvo srityje sutrikdo ir termoreguliacijos funkciją, todėl normalu, kad prakaito problemos išryškėja stipriau.

JONAS: “pavalgęs jausdavausi apsunkęs, tad ilgainiui įpratau po maisto gerti virškinimo fermentus,“
KOMENATRAS: didelės riebalų sankaupos spaudžia skrandį, sutrikdo medžiagų apykaitos veiklą, todėl sutrinka virškinimo sistemos veikla.

JONAS: “pastebėjau, kad užlipti į penktą aukštą su kiekviena darėsi vis sunkiau.“
KOMENATRAS: „pilvinį“ nutukimą turinčių žmonių širdžiai tenka didelis papildomas krūvis, todėl jie kur kas greičiau pavargsta net ir po nedidelių fizinių pratimų.

Kodėl apie „pilvinį“ nutukimą turime kalbėti čia ir dabar?
Esame įbauginti onkologinių ligų keliamo pavojaus taip, kad dažnai pamirštame kitas sveikatos problemas. Ar žinote, kokia yra pagrindinė mirties priežastis Lietuvoje? 2014 metų duomenimis net 56 proc. žmonių mirė nuo kraujotakos sistemos ligų.„Pilvinis“ nutukimas yra svarbus rizikos veiksnys, didinantis širdies ligų, cukrinio diabeto, aterosklerozės atsiradimo riziką. Pertekliniai riebalai, esantys pilvo srityje pakeičia normalią vidaus organų padėtį, sulėtina medžiagų apykaitos darbą ir išskiria biologiškai aktyvias medžiagas, kurios užkerta kelią kitoms organizmo funkcijoms. Dažnai liekame abejingi matydami „pilvotus“ artimuosius, tačiau gal būtent mes ir turėtumėme paskatinti juos apsaugoti save?

Griežtoms dietoms NE arba šalin pilvą visiems laikams
Jei pasiryžote atsisveikinti su atsikišusiu pilvu visiems laikams ir norite nepakenkti sveikatai, į savo mitybą turėsite pažvelgti naujomis akimis. Kolumbijos universiteto mokslininkai teigia, kad giežtų dietų be riebalų laikymasis visiškai netinkamas būdas mažinti išsipūtusį pilvą .Iš tiesų, Jums nereikia savęs kankinti ir drausti valgyti mėgstamą maistą. Tyrimai rodo, kad moterys, kurios kasdien valgė nors truputį savo mėgstamo maisto, suvalgydavo mažiau, nei tos kurios iš esmės pakeitė savo mitybą ir valgė tik dietinius patiekalus. Žinojimas, kad jūs pats esate savo kūno šeimininkas ir niekas nedraudžia valgyti, ko norite, dietos laikymąsi padaro tikrai efektyvesnį.

Grįžkime prie Jono ir jo „pilvinio“ nutukimo problemų. Kaip galime jam (o gal kartu sau ar savo artimiesiems) padėti?

  1. Visų pirma, norint sumažinti pilvo riebalų kiekį, svarbu vengti angliavandenių, kurie pasižymi mažu riebalų kiekiu (pavyzdžiui, baltų ryžių), nes jie padidina cukraus kiekį kraujyje. Verčiau reikia vartoti „geruosius riebalus“, kaip avokadai ar riebios žuvys.
  2. Pagrindinė užduotis, siekiant sumažinti atsikišusį pilvuką – pagerinti virškinimo sistemos veiklą. Šiuo atveju geriausiai padeda tinkamai subalansuotos maistinės skaidulos. Jos suriša riebalų rūgštis virškinimo trakte ir dalis kalorijų iš riebalų yra iškart pašalinami iš organizmo, todėl maistas “neina į pilvą” ir yra lengviau virškinamas.
  3. Ir turbūt svarbiausia - išmokti pažaboti alkio jausmą. Siekiant efektyvių rezultatų, reikia išmokti valgyti mažais kiekiais ir daug kartų per dieną. Šiuo atveju tik psichologiškai prisiversti gali būti sudėtinga, todėl svarbu duoti organizmui tai, kas turi mažai kalorijų, bet sukelia sotumo jausmą. Palyginkime du šaukštelius subalansuotų „ColonWell“ maistinių skaidulų ir du šaukštelius saldaus pyrago. Deja, bet suvalgę pyrago liksite alkani, netgi norėsite valgyti daugiau, o suvalgę maistinių skaidulų po 20 minučių jausitės sotus, o alkio jausmą kelioms valandoms visai pamiršite. Dažnam gali kilti klausimas – kaip tai įmanoma?

 „Tinkamai subalansuotos maistinės skaidulos pasižymi viena svarbia savybe – patekusios į skrandį jos brinksta ir daug kartų padidina suvalgyto maisto tūrį. „ColonWell“ ne tik suteikia sotumo jausmą, bet kartu veikia medžiagų apykaitą, padeda atsikratyti atsikišusio pilvuko ir jaustis lengvai“, - komentuoja vaistininkas Mantas Jakimavičius.

Taigi, grįžkime prie straipsnio pavadinimo ir atsakykime, kiek liko Jonui? Tikimės, kad atsakymą supratote -  gyvenimo trukmė priklauso nuo Jūsų žinių ir pastangų, siekiant pagerinti savo sveikatą. Žiniomis dalinamės mes, tad Jums belieka tik nuoširdžiai stengtis nelikti abejingais ir mylėti savo kūną.