Nusprendėte pagaliau ištesėti pažadą sau ir atsikratyti kelių ar keliolikos nereikalingų kilogramų? Kokie jūsų veiksmai? Jūs galite skaičiuoti kalorijas, tiksliai sekti suvartojamos druskos, cukraus, riebalų kiekį, ar save nuolat bausti už kiekvieną suvalgytą saldainį. Arba galite nuo šių veiksmų atsiriboti ir vadovautis sveikatos specialistų 2014 – 2015 m. atliktų tyrimų išvadomis, kurios iš tiesų šokiruoja: bent 30 g maistinių skaidulų per dieną suvartojimas yra toks pat efektyvus lieknėjimo būdas,  kaip ir sudėtingiausių, alinančių dietų laikymasis.

 Tyrimo eiga: kuo skiriasi griežta dieta nuo skaidulų dietos?

Vienerių metų tyrime dalyvavo 240 tiriamųjų: tai apėmė 21 – 70 metų, turinčius viršsvorio ir metabolinį sutrikimą asmenis. Tiriamieji buvo suskirstyti į dvi grupes: vieni laikėsi didelio kiekio skaidulų suvartojimo dietos, kiti griežtos sveikatos specialistų sudarytos dietos (AHA).

   

  • Didelio kiekio skaidulų suvartojimo dieta rėmėsi vienintele taisykle: per dieną suvartoti mažiausiai 30 g maistinių skaidulų. 

  • AHA dieta apėmė net 13 įvairių komponentų: skaičiuoti kalorijas, valgyti daug kartų per dieną tik tam tikrą apibrėžtą maistą (žuvį, liesą mėsą, daržoves ir pan.), reguliuoti cukraus, druskos, riebalų kiekį, užtikrinti tam tikrą proteinų kiekį per dieną ir t.t.



Jokių papildomų fizinio aktyvumo užduočių tiriamiesiems nebuvo liepiama atlikti.

Dietų pobūdis visiškai skirtingas, tačiau rezultatai panašūs

Po vienerių metų paaiškėjo, kad abi tiriamosios grupės atsikratė apytiksliai tiek pat svorio (tie kurie laikėsi AHA dietos dietos per metus numetė apytiksliai 1 kg daugiau, tačiau šie skirtumai nėra statistiškai reikšmingi). Visi tyrimo dalyviai pastebėjo kraujo spaudimo, cukraus bei cholesterolio kiekio kraujyje sumažėjimą. Tai rodo, kad tinkamas mitybos sureguliavimas gali padėti ne tik sulieknėti, bet ir išspręsti įvairias sveikatos problemas.

Mokslininkai turi šių šokiruojančių tyrimų paaiškinimą

Per daug gražiai skamba, kad būtų tiesa? Pasirodo, kad skaidulų dietos efektyvumą galima labai paprastai paaiškinti. Dietos efektyvumą lemia jos laikymosi lengvumas, nes su šia dieta kur kas paprasčiau “susidraugauti”.

Profesorė B. Olendzki teigia: “didelio skaidulų suvartojimo dieta gali tapti malonumu, ji įrodo, kad mesti svorį gali būti smagu, be to, skaidulos prisideda ir prie sveikatos gerinimo.”

Sėkmingą dietos laikymąsi lemia viena elementari taisyklė: “svarbu sakyti žmogui, ką jam valgyti ir vengti sakyti, ko nevalgyti”. Taip vystomas pozityvus mąstymas apie dietą ir tampa paprasčiau siekti norimų rezultatų.

Geros sveikatos šaltinis slypi maistinėse skaidulose

Šio tyrimo autorius, sveikatos specialistas Dr. Yunsheng teigia: “tyrimo rezultatai ne tik šokiruoja, bet ir parodo mums naują kryptį, skatinant sveikatingumą. Skaidulų dieta – pirmas ir galbūt pats svarbiausias žingsnis, pradedant gyventi sveikai.”

Amerikiečiai vidutiniškai suvartoja 16 g skaidulinių medžiagų, kai tuo tarpu turėtų suvartoti mažiausiai dvigubai daugiau!

Tyrimo autoriai teigia, kad didžiausias skaidulinių medžiagų privalumas – suteikiamas sotumo jausmas, kuris padeda mums apsisaugoti nuo besaikio užkandžiavimo ir taip padeda apriboti suvartojamų kalorijų kiekį. Be to, pakankamas skaidulinių medžiagų vartojimas spartina žarnyno turinio judėjimą, saugo nuo vidurių užkietėjimo, mažina cholesterolio ir gliukozės koncentraciją kraujyje.

Sveikatos specialistai, atlikę šį tyrimą, pradėjo kelti diskusijas: jei AHA ir skaidulų dieta vienodai efektyvios, tai kam rinktis alinančią dietą, jei galima vadovautis paprastu receptu: kasdien suvartoti bent 30 g skaidulinių medžiagų?


ColonWell – subalansuotas maistinių skaidulų produktas, kuris užtikrins, kad kiekvieną dieną suvartotumėte bent 30 g skaidulinių medžiagų ir galėtumėte lieknėti bei rūpintis  sveikata nealindami savęs!

Plačiau apie ColonWell galite sužinoti šiame video įraše:

Straipsnis parašytas, remiantis  tyrimu: Yunsheng Ma, MD, PhD; Barbara C. Olendzki, RD, MPH; Jinsong Wang, MD, PhD; Gioia M. Persuitte, MPA; Wenjun Li, PhD; Hua Fang, PhD; Philip A. Merriam, MSPH; Nicole M. Wedick, ScD; Ira S. Ockene, MD; Annie L. Culver, BPharm; Kristin L. Schneider, PhD; Gin-Fei Olendzki, MBA; James Carmody, PhD; Tingjian Ge, PhD; Zhiying Zhang, PhD; and Sherry L. Pagoto, PhD ” (2015). “Single-Component Versus Multicomponent Dietary Goals for the Metabolic Syndrome: A Randomized Trial.” Ann Intern Med.  Nr. 162(4):248-257. doi:10.7326/M14-0611.