Artėja šventės, todėl šiandien pasidalinsiu recepčiuku, kuris padės persivalgymu pagarsėjusias šventes pakeisti – poilsio, atsigavimo dienomis.

Šiaip maisto paskirtis yra paprasta – suteikti energijos kūnui: vidaus organams, raumenims, smegenims – viskam! Jei dar paprasčiau, tai nevalgysim – neveiksim.

Taip jau yra, jog įprastai žmogus nelabai skaičiuoja, kiek suvalgo ir kiek kūnui reikia. Dažniausiai įvyksta taip, jog suvalgo daugiau, nei reikia. Tuomet nesunaudoto kuro likučiai kaupiami: dalis kaupiasi raumenyse, dalis organuose, kita dalis, kaip atsargos riebaliuko pavidalu. Būtent dėl šių atsargų, net visiškai badaudami dar kurį laiką neužgestumėm. Atsargų turėt reikia, nes neaišku kada badmetis užeis! Kūne esančios energijos saugyklos, kaip ir visos mums žinomos saugyklos turi savo talpos ribas!

Taigi, kada pradedame jaustis prastai?! O gi tuomet, kai dedam į save energiją, kurios nebėra kur padėt… Va čia tai iššūkis! Pabandykit į 1l talpos stiklainį įpilti į du litrus vandens… Vargiai pavyks šita misija. Su kūnu bėda ta, jog iš jo taip lengvai, kaip iš stiklainio, perteklius neišbėga. Tai ką gi daryti, kad per šventes nereiktų savęs labai tramdyti, o ir pasekmės nebūtų tokios sunkios?

Pasninką pradėkite anksčiau ir daugiau pajudėkite! Vietoj dviejų agurkų valgykit vieną, kepsniuką pasidalinkit su artimu, o deserto visai atsisakykit. Reikia į penktą aukštą? Rinkis laiptus! Reikia į parduotuvę? Eik pėsčias!

Liko tik kelios dienelės, jei tikrai norite, galit persivalgymo kartėlį palengvinti save šiek tiek išvarginę. Per šventes tuomet būsite ramesni, sotumas ateis greičiau, o desertas nedarys tokios žalos, jei tik apie tai pagalvosite iš anksto!

O štai trumpas vaizdelis dienos, kurios metu tikrai šiek tiek ištuštinau saugyklas, nes viską atlikau su itin mažom maisto sąnaudom. Įprastai tai nebūtų labai gerai, bet šventėms ruoštis reikia ne tik perkant dovanas!

GRAŽIŲ IR ŠILTŲ JUMS ŠVENČIŲ!

Mindaugas Baltuška.